A repülés előtt, ha rákattintasz erre az értesítésre, akár 200 ezer forintot is spórolhatsz!


Ez az új futárcég igazi kézbesítési rémálom: ha ők szállítják a csomagodat, érdemes elkezdened aggódni!

Az utóbbi időszakban egyre többen tapasztalják meg azt a frusztráló élményt, hogy hiába rendelkeznek érvényes repülőjeggyel, mégsem tudnak felszállni a kívánt járatra.

A jelenség hátterében a légitársaságok túlfoglalási politikája áll, amelynek keretében több utasnak értékesítenek jegyet, mint ahány ülőhely valóban rendelkezésre áll a repülőgépen.

Ez a megoldás arra hivatott, hogy a lemondások és meg nem jelenések következtében ne maradjanak üres helyek az utakon. Azonban egyre gyakoribbá válik, hogy a vártnál több utas érkezik, ami miatt néhány utast sajnos a következő járatra kell áttenniük. Esetenként még pótdíjat is kérhetnek tőlük, különböző formákban.

Ha minden utas megjelenik a beszállásnál, könnyen előfordulhat, hogy néhányukat nem engedik fel a repülőre. Ilyenkor nincs kivétel, akár családokat is szétválaszthatnak. Először azonban mindig megkérdezik, van-e valaki, aki önként vállalja, hogy a következő járattal utazik, vagy más útvonalat választ.

Ekkor elindul egy "licit", hogy ki mennyi kompenzációért mond le a helyéről. Ez hivatalosan törlésnek minősül, amiért a szokásos 250-600 eurós kártérítés jár, ami fedezheti az új jegyet, szállást vagy transzfert is. Ez bárkivel előfordulhat, hiszen benne van a légitársaság üzletszabályzatában - kellemetlen, de jogszerű.

Viszont van egy kis probléma: a légitársaság felteszi a kérdést, hogy a teljes kártérítés helyett hajlandó lennél-e elvállalni egy lényegesen alacsonyabb összegű, mondjuk 100 eurós kreditet, amit kizárólag a saját szolgáltatásaik keretein belül használhatsz fel. Ha ezt az alternatívát választod és elfogadod, akkor a repülőtéren automatikusan ez az ajánlat fog érvényesülni - ami jelentősen kevesebb, mint a készpénzes kompenzáció, és csak a légitársaság által nyújtott lehetőségekre vonatkozik.

Fontos megérteni, hogy a légitársaságok nem mindig kötelesek kártérítést nyújtani, különösen akkor, ha az utasok nincsenek tisztában jogaikkal, vagy ha elkerülik a foglalással és beszállással kapcsolatos lényeges információk figyelmes átolvasását. Éppen ezért erősen javasolt, hogy minden utazó alaposan tanulmányozza a kapott értesítéseket, és előre tájékozódjon a túlfoglalás esetén követendő eljárásokról.

Related posts