Természetesen! Íme egy egyedi változat a "4 keréken" témában: **Négy keréken, a szabadság útján** Az életünk egy izgalmas utazás, ahol a négy kerék nem csupán egy jármű része, hanem a felfedezés és a kaland szimbóluma. Minden kanyarban új élmények várna


A kínai DeepSeek mesterséges intelligencia debütálása jelentős átalakulásokat indított el az autóiparban, s ez nem kerülte el a gyártók figyelmét sem. Bár sokan aggályosnak tartják a technológia alkalmazását, a verseny már javában zajlik Kínában. A kérdés most az, hogy melyik autógyártó lesz az első, aki sikeresen integrálja ezt a fejlett AI-t egy új modellbe, és milyen mértékben tudja kihasználni a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket a jármű teljesítményének és intelligenciájának növelésére.

He Xiaopeng, az Xpeng vezérigazgatója szerint a mesterséges intelligencia előretörése nagyobb változást hozhat az autózásban, mint az elektromos hajtás megjelenése. Hasonló véleményen van Li Xiang, a Li Auto elnöke is, aki a kínai szaksajtónak adott nyilatkozatában arról beszélt, hogy az elektrifikáció csak az első lépcsőfok volt, de a mesterséges intelligencia a kulcs a jövő autóinak gyártásához. Azt, hogy mekkora is a verseny a technológia iránt, nagyon jól mutatja az a tény, hogy a Geely bejelentette, hogy a saját fejlesztésű mesterséges intelligencia modelljük és a DeepSeek R1 modell teljes integrációja megtörtént, ezzel pedig elkezdődik a tanulási folyamat. Azt értelemszerűen egyelőre nem tudni, hogy mikorra várható, hogy az AI-vel megtámogatott szoftver megjelenik az autókban, és a felhasználók használatba vehetik. De az igyekezetet az is mutatja, hogy a kínai Zeekr autógyártó is bejelentette, hogy az AI Eva névre keresztelt asszisztensük hamarosan elérhető lesz az autóikban. Ha ez nem lenne elég, más kínai gyártók is kísérleteznek a mesterséges intelligencia integrációjával, egyebek mellett a Dongfeng, a Changan, a Leapmotor, az IM Motors, az SGMW, a GAC és a GWM is jelezte ez irányú szándékát.

De nemcsak a kínai autógyártók szeretnék beépíteni modelljeikbe a mesterséges intelligenciát, hanem az európai gyártók is tesznek erre kísérleteket. Többek között a Peugeot és a Volkswagen-csoport is használ már AI-t az autóiban, csak ők nem a komoly aggályokat felvető DeepSeeket, hanem a szintén kínai ChatGPT-t vették alapul.

A mesterséges intelligencia autókba való integrálása terén a BYD ambiciózus tervekkel lép színre, és úgy tűnik, hogy történelmi mérföldkőhöz érkezett. Február első felében a vállalat részvényei rekordmagasságokba szöktek, miután hivatalosan bejelentették, hogy partnerségre lépnek a DeepSeek céggel. Érdekesség, hogy már a bejelentést megelőző időszakban is emelkedett a részvényárfolyam, ami a befektetők bizalmát tükrözi. A cégvezetés közleménye szerint a mesterséges intelligencia a jövő okosautóinak alapvető részévé válik, olyan fontossággal bírva, mint a biztonsági öv vagy a légzsák napjainkban.

A BYD kiemelkedő figyelmet szentel a mesterséges intelligencia alkalmazásának autóiban, hiszen az AI-alapú DiPilot vezetéstámogató rendszerét már a legkedvezőbb árú modelljeiben is elérhetővé tette. Ezzel a kínai gyártó nem csupán az olcsóbb autók piacán kíván terjeszkedni, hanem azzal célozza meg az ügyfeleket, hogy javítja autói ár-érték arányát. Ami a DeepSeeket illeti, a piaci elemzők szerint ez a technológia legalább a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerekben helyet kap majd. Ez a fejlemény azt jelenti, hogy Kína szerepe az autóiparban még inkább felértékelődik, hiszen a BYD nem csupán globális szinten ismert márka, hanem az a mesterséges intelligencia is, amely lehetővé teszi az okosautók fejlesztését, szintén a távol-keleti országból származik.

Természetesen a közös fejlesztés továbbra sem ad választ az egyik legfontosabbnak számító kérdésre, arra, hogy ki a felelős abban az esetben, hogyha balesetben vesz részt egy önvezető autó. Ezen kérdés megválaszolása tekintetében alighanem még hosszú évek fognak eltelni. Ugyanakkor a BYD most úgy fogalmazott közleményében, hogy az okos vezetési eszközök erősíthetik az autózás biztonságát, mivel monitorozzák a közlekedési környezetüket, ezáltal pedig megelőzhetik a bajt.

A kínai gyártók komoly elkötelezettségét az önvezető járművek iránt jól példázza, hogy februárban piacra dobtak egy olyan modellt, amely 20 különböző okos vezetéstámogató rendszerrel van felszerelve. Ezzel a lépéssel sikerült kihasználniuk, hogy több helyi önkormányzat már engedélyezte az ilyen járművek használatát, bár a központi pekingi kormány hozzájárulása még mindig nem érkezett meg. Azonban a helyi hatóságok engedélyeinek kiaknázása már több kínai cég stratégiájává vált. A CNBC információi szerint az Xpeng volt az első, aki ezt a lehetőséget kihasználta, amikor Kanton városában, 2022 szeptemberében bemutatta városi környezetben működő önvezetési rendszerét. Eközben a Tesla is készül arra, hogy aktiválja a Full-Self Driving elnevezésű vezetéstámogató rendszerét Kínában, azonban jelenleg ők is a pekingi kormány engedélyére várnak.

Összességében elmondható, hogy a mesterséges intelligencia egyre jelentősebb szerepet kap az autóiparban, ami nyilvánvalóan hozzájárul az önvezető technológiák fejlődéséhez. Azonban kulcsfontosságú, hogy a gyártók milyen AI-fejlesztőkkel alakítanak ki partnerségeket. A DeepSeek például több aggasztó aspektust is magában hordoz, mivel a megjelenése után lehetett tőle segítséget kérni például robbanószerkezetek készítéséhez, valamint kormányzati rendszerek hackeléséhez is ajánlott tippeket. Ezért nem éppen megnyugtató, hogy ez a rendszer mostantól néhány autóban is helyet kap, és részt vállal a vezetéstámogató rendszerek működésében.

Related posts