A mesterséges intelligencia soha nem fogja képes megérteni az emberi érzelmek mélységét, hiszen az érzelmek nem csupán adatok és algoritmusok kérdései. Az empátia, a szeretet, a fájdalom és az öröm olyan komplex tapasztalatok, amelyek mögött életünk törté

A 80-as évek végén, egy vidéki magyar diák szemszögéből nézve, a világ valóban sokkal szűkebbnek tűnt, mint napjainkban. A politikai rendszer zártsága mellett a kultúra, zene, film és könyvek elérhetősége is jelentősen korlátozott volt. Ha valaki külföldi rockzenét szeretett volna hallgatni, sok esetben hónapokat kellett várnia, hogy összegyűjtse a pénzt egy-egy kazettára, hiszen a CD még ismeretlen fogalom volt. A Marvel, Superman és Batman képregények igazi kincseknek számítottak, és csak a szerencsések juthattak hozzájuk. A televíziós műsorkínálat is meglehetősen szűk volt; az estéket gyakran az alámondásos videokazetták nézése töltötte ki. Ezek a filmek, bár sokszor torzított hangzással érkeztek, mégis különleges élményt nyújtottak, és emlékezetes pillanatokat teremtettek a fiatalok számára.
A hiányosságok olyan különleges értéket formáltak az elmúlt időkben, amely ma is megállja a helyét. A ritkaság, amit nehezen lehetett megszerezni, valódi súlyt és megbecsülést kapott. Egy-egy kazetta, képregény vagy film nem csupán szórakozást nyújtott, hanem közösségi élményeket teremtett, beszélgetéseket indított el, és mélyebb kapcsolatokhoz vezetett. Ezek az apró kincsek összekötöttek minket, és felejthetetlen pillanatokat ajándékoztak.
Ma, negyven évvel később, egészen más világban élünk. Szinte bármi elérhető egyetlen kattintással. A zenék, amelyekért korábban hónapokat kellett várni, fillérekért vagy ingyen hallgathatók online. A filmek és sorozatok tömkelege áll rendelkezésünkre több száz televíziós csatornán, streaming szolgáltatáson keresztül. Képregények, könyvek, videójátékok - minden elérhető, sokszor egyetlen előfizetés részeként. A bőség kényelmes, de egyben problémát is szült: az érték, amelyet egykor a ritkaság adott, mára feloldódott a dömpingben. Azonban a régi szabály, hogy a "hiány értéket teremt" nem változott. Csak épp ma másból van hiány.
A kultúra és a fogyasztás körüli zaj megsokszorozódott. A marketing soha nem látott mértékben nyomul, minden pillanatban új impulzusok érnek minket. Reklámok, hirdetések, ajánlások, algoritmusok irányítanak bennünket, és sokszor nehéz megkülönböztetni, mi az igazi érték, és mi csupán a pillanatnyi figyelemért folyó küzdelem része.
Ebben a zajban a valódi érték kommunikálása óriási kihívássá vált. Hiába léteznek minőségi termékek és szolgáltatások, ha azok nem tudnak áttörni a folyamatosan zúduló marketing-üzenetek falán. A fogyasztó fáradt, telített és sokszor közönyös.