Fantasztikus fordulat a Hungaroringen: Leclerc és a Ferrari lenyűgöző teljesítménnyel megverték a McLareneket az időmérő edzés során!

Charles Leclerc hódította el a pole pozíciót a 40. Magyar Nagydíjra, miután a megváltozott körülmények drámai módon megingatták a McLarenek dominanciáját. A második és harmadik helyen végül Oscar Piastri és Lando Norris zárt, ám a fiatal ausztrál éppen hogy csak megelőzte csapattársát, így izgalmas csatát hozva a kvalifikáción.
Kétség sem merülhetett fel afelől, hogy a McLaren dominálta a szabadedzéseket, így toronymagas esélyesként várta a 40. Magyar Nagydíj időmérőjét. Az egyedüli veszélyt a várható időjárás jelenthette, amely akár meg is bolondíthatta a wokingi csapat terveit. Az időmérő 29 fokos levegő- és 50 fokos aszfalthőmérséklet mellett indult el. A helikopter kamerájából jól látszott, hogy a távoli területeken esik az eső, de a Hungaroringre csupán 20%-os eséllyel jósoltak csapadékot.
A lelátók zsúfolásig megteltek az időmérő rajtjára várva:
A két Williams autó kezdte meg a kvalifikációt, ám Carlos Sainz az első kanyarnál elhibázta a fékezést, így Alex Albon mögött, közel 8 tizedmásodperces hátránnyal csupán a második helyet tudta megszerezni. Közben egyikük ideje sem volt elegendő ahhoz, hogy bejusson a Q2-be.
Rögtön ezután megjött a két McLaren és a két Red Bull is, Piastri pedig 1:15,554-gyel magához ragadta a vezetést és közel 4 tizedet adott az 1:15,9-cel második időt elérő Norrisnak még úgy is, hogy a 12-es kanyar kijáratán megcsípte a kavicságyat, amivel rengeteg kavicsot hordott fel az ideális ívre.
Miután a legjobb csapatok teljesítették a mért kört a lágy gumikon, a két Mercedes sikeresen megelőzte a két McLarent, Russell és Antonelli sorrendben. Norris mögött Hamilton, Alonso, Hadjar, Stroll, Leclerc és Colapinto alkották az első tíz sorrendjét. A kieső zónában Tsunoda, Bearman, Gasly és Ocon foglalták el helyüket.
A Q1 hajráját új gumikon a két Aston Martin nyitotta, majd Stroll a 3., Alonso pedig az 1. helyre repítette az AMR25-öst, 0,273 másodperccel megjavítva Piastri idejét. Amellett, hogy a zöld autók korábban is jól mozogtak a Hungaroringen, ezekben az időkben a pálya rohamos javulása is benne volt.
Ezt mutatja, hogy Piastri használt gumin is visszavette az első helyet - igaz, csak 7 századdal -, majd Hadjar jött fel a 3. pozícióba a Racing Bulls-al. A két Mercedes a garázsban maradt, de közülök csak a végül 13. helyen záró Antonellinek kellett izgulnia. Na meg Charles Leclerc-nek, aki a pályán volt, de utolsó mért körének elejére a 18. helyre csúszott vissza, úgyhogy ha valaki hibázott volna vagy Leclerc elrontja a körét, a monacói kiesik.
Végül olyannyira nem esett, hogy az 5. helyen zárt Piastri, Alonso, Hadjar és Norris mögött, míg Hamilton csak a 10. helyre javított. A két vörös autó közé Bortoleto, Russell, Sainz és Stroll fért be, azaz Verstappen nem volt a legjobb tízben (11. lett), de Bearmenhez, Antonellihez, Lawsonhoz és Colapintóhoz hasonlóan legalább továbbjutott.
Ezt a kijelentést nem mondhatta el magáról Yuki Tsunoda, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg és Alex Albon, akik mindannyian a verseny során búcsút intettek a pályának.
A Q2 kezdetére úgy tűnt, mintha minden csapat pánikszerűen kezdene aggódni az eső miatt, és nem alaptalanul, hiszen a csapadék már akkor cseperegni kezdett, amikor a mezőny egy része még a bokszutca végén vesztegelt a dugóban. Max Verstappen számára a rádióban azt közölték, hogy a Q2 végére kedvezőbbek lesznek a körülmények, ami azt jelenti, hogy a Red Bull nem volt felkészülve a várható nagy esőre.
Az egyes kanyarban bár esőcseppek hullottak, Norris így is megcsillogtatta tehetségét, és 1:14,890-es időeredménnyel a hétvége legjobb körét futotta. Piastri csupán 0,051 másodperccel maradt le tőle. Az ausztrál versenyzőt az Aston Martinok követték, Alonso és Stroll szoros sorrendben, utánuk pedig Hadjar, Bearman, Russell, Verstappen, Lawson és Leclerc tűntek fel a legjobb tíz között.
A kieső pozíciókban Hamilton, Sainz, Bortoleto, Antonelli és a négykerekes pályaelhagyás miatt a körét elveszítő Colapinto helyezkedett el. A helyzetet azonban bonyolította, hogy többen már korábban, eltérő gumiszetttel futottak mért kört.
A hajrá előtt Stroll ügyesen elkerülte a dugót, és egyedüliként hajtott a pályára, ami lehetővé tette számára, hogy a harmadik helyre ugorjon. Ezt követően azonban szépen sorban megérkeztek a többiek is. Leclerc a híres Mansell-kanyar kijáratán majdnem elvesztette az irányítást, míg Antonelli két hatalmas mentéssel hívta fel magára a figyelmet. Míg Leclerc a 6. helyen folytatta, Antonelli sajnos a 11. pozícióban kénytelen volt feladni a versenyt.
Nem az olasz volt azonban az egyedüli búcsúzó a topcsapatok pilótái közül, nem jutott tovább ugyanis a csupán 13. helyen záró Lewis Hamilton sem. A hétszeres világbajnok még így is csak 57 ezreddel ment lassabb kört, mint a 10. helyen a Q3-ba csusszanó Bortoleto, de ez kevés volt.
A Q2-t végül Norris zsebelte be, megelőzve Piastrit, Strollt, Russellt és Alonsót.
A mindent eldöntő, végső szakaszra most már minden szem a két McLarenre irányult, hiszen a pole pozíció elnyeréséért folyt a harc. Először Norris zárta a kört, és 1:15,494-nél megállította az időmérőt, de Piastri 96 ezreddel még őt is túlszárnyalta. Russell a harmadik helyen zárta a kört, megelőzve Alonsót, Verstappent, Leclerc-t, Lawson-t és Bortoleto-t. Hadjar az első próbálkozások során nem lépett pályára, míg Stroll körét pályaszélesítés miatt érvénytelenítették.
Miután a pálya jelentősen visszalassult a Q3-ra, a mindent eldöntő hajrára az volt a kérdés, hogy ki tudja a leginkább megközelíteni a Q2-es idejét. A sort az Aston Martinok nyitották, és nem is akárhogy: Stroll csupán 1 tizeddel elmaradva Piastritól a 3. helyre jött be, Alonso pedig 17 ezreddel ennél is gyorsabb volt, amivel viszont elválasztotta a két McLarent.
Természetesen, itt van egy egyedibb változata a szövegnek: Norrisék is megérkeztek a pályára, de a lehűlő idő és az aszfalt állapota gyorsan eltüntette a hétvégén eddig tapasztalt fölényüket. Mielőtt a két papajaszínű gép befejezhette volna a körét, Leclerc 1:15,372-es idővel az élre ugrott, és azt meg is tartotta. Piastri nem tudott javítani az idején, míg Norris csupán 41 ezreddel maradt el Leclerc-től, ami azt jelentette, hogy még a csapattársát sem tudta megelőzni.
Leclerc ezzel elérte idei első pole pozícióját, ami nem csupán az ő, hanem a Ferrari számára is fontos mérföldkő. Közben Max Verstappen a 8. helyen végzett, ami számára ez évi leggyengébb időmérős teljesítményét jelenti.
Norris mögött Russell, Alonso, Stroll, Bortoleto, Verstappen, Lawson és Hadjar volt a további sorrend.