A Caterham és a Trabant izgalmas kalandra indultak a 45. Parkoló Parádén, ahol különleges barátságot kötöttek az autósport világában. A két eltérő stílusú autó, a sportos angol roadster és a legendás kelet-európai klasszikus, együtt hozta el a retro és a

Fedezd fel a Parkoló Parédét, ahol szabadon nézelődhetsz, barátkozhatsz, sőt, akár autózhatsz is! Ha igazán szerencsés vagy, még az álmaid autójába is beülhetsz, ami a legcsodálatosabb az egész élményben. Az idei első alkalom különösen színes és változatos autóflottával várja a látogatókat!
Először vettem részt szervezőként Parkoló Parádén, ezért viszonylag korán érkeztem, de Berci és Csabi akkor már alaposan pakoltak, Nyegleo pedig intézte az intézni valókat. Korábban mindig csak a rendezvény publikus részére érkeztem, amikor minden kész, sok az autó, rengeteg az ember, fantasztikus a hangulat, a szerkesztőség kétkezi munkájának már csak az eredményét láttam. Most viszont építettem a kordonokat, húztuk a szalagokat Bercivel és szórtuk ki a bójákat az autóztatáshoz.
A Parkoló Parádé izgalmas szegletét alakítottuk ki a Hungexpo területén, hogy ti, kedves olvasók és remélt látogatók, egy varázslatos utazásra indulhassatok gyermekkorotok autós emlékei között. Képzeljétek el, hogy beülhettek egy Trabantba, vagy éppen az álmaitok kocsijába – legyen az egy lenyűgöző Caterham, egy sportos Lotus Exige vagy a stílusos BMW Z4. Idén ilyen különleges autók is csatlakoztak hozzánk, és külön öröm számunkra, hogy az esős reggel ellenére ti is itt vagytok, hogy megosszátok velünk az élményt a saját járműveitekkel!
A passzázsban izgalmas élet zajlott, hiszen a két etap során összesen 22 autó folyamatosan rótta a kilométereket. A látogatók folyamatosan váltották egymást az utasülésekben, a T2-es Volkswagen és a Barkas pedig lehetőséget adott arra, hogy akár többen is élvezhessék az utazást egyszerre. Hava Dani és Berci sem riadtak vissza a kihívástól, hiszen ők is megtöltötték az utasteret az NSU Prinz-cel és a Bogárral, így a hangulat igazán pezsgővé vált.
Én magam a két pimpelt Trabi egyikében csíptem el az egyik kört, mert a kanyartempója láttán azonnal felkeltette a figyelmemet. A hátsó kerék dőlése és az ültetés kombinációja igazán meglepő éles fordulót eredményezett a kelet-német kisautóval, amely, bár fotózás közben veszélyesnek tűnt, mégis a vidámságot nem csupán a hosszú évek alatt összegyűjtött egyedi kiegészítők adták meg.
Bár a Parkoló Parádé hangsúlyosan sosem a hangoskodásról szólt, a néhány öröm driftelős Mercedestől zengett most a passzás. Az a sötétkék CLK... Kompresszoros V8-assal, rajtprogrammal, kézi váltóval 650 lóerővel és annyi nyomatékkal, hogy már nem is emlékszem rá, dobhártya- és futófelület szaggatásra érkezett, muszáj volt beülnöm egy körre, és mindenkit megértek, aki sorba állt miatta.
Hosszú sor állt a Z4-eshez, a Caterham 7-eshez talán még hosszabb, az Alfa Romeo 156-os meg olyan váratlan hanggal töltötte be az A pavilon mögötti placcot, amire én is felnéztem a fényképezőgépem mögül. Vidám arcok szálltak ki a 126-os Fiatokból és a kabrió Kadettből, de Marci Bamakót járt Peugeot-jában is meg lehetett tapasztalni a világjáró kisautó hangulatát.
A nap végén Balogh Bencével azt beszéltük meg, hogy milyen gyorsan elrepült az a rendezvény. Amíg ő a színpadon szórakoztatta vendégeinket, én a fotókat készítettem, élő bejelentkezéseket szerveztem, és végeztem a feladatokat. Sajnos egyikünknek sem volt alkalma igazán elmélyülten beszélgetni veletek, akik még a borongós időjárás ellenére is eljöttetek hozzánk. Bármikor szívesen újraélnénk ezt a napot!
Rengeteg fotót örökítettünk meg a 45. Parkoló Parádén! A cikkben bármelyik képre kattintva az én galériámra juthattok, míg erre a linkre kattintva Elvis fotóit nézhetitek meg, itt pedig Rási Orsi gyönyörű pillanatait találjátok.