Európában a hibrid autók értékesítése túlszárnyalta a benzines járművek eladásait.

A benzinmotorral és kiegészítő elektromos motorral ellátott autók a piacon 34,9%-os részesedést képviselnek, ami egy éves összevetésben 18,4%-os növekedést jelent. Eközben a benzinüzemű járművek népszerűsége csökken, és a dízelautók iránti kereslet hanyatlásával párhuzamosan halad: januárban drámai mértékben, 18,9%-kal estek vissza az eladások, különösen Franciaországban és Németországban.
A benzines autók jelenleg a piac 29,4%-át képviselik, míg az egykor domináló dízelmodellek aránya mindössze 10%-ra csökkent, ami 27%-os visszaesést jelent az előző évhez képest.
A hibridek, melyek üzemanyag-felhasználásukban takarékosabbak és környezetkímélőbbek a hagyományos benzines autóknál, valamint jelentősen olcsóbbak az elektromos járműveknél, újra átveszik az irányítást az európai piacon. Ez a tendencia már 2024 szeptemberétől novemberéig tartó három hónapos időszakban megmutatkozott, amikor először dominálták a szegmenst.
Az elmúlt évben a teljesen elektromos autók száma drámai mértékben emelkedett, 34 százalékos növekedést mutatva. Különösen figyelemre méltó a helyzet Belgiumban, Németországban és Olaszországban, ahol a növekedés elérte a 126 százalékot. A jövőbeli előrejelzésekhez képest (2024 decemberére) a számok stabilan alakultak, de az egyes országok között szembetűnő eltérések figyelhetők meg.
Európai szinten az elektromos autók jelenleg a forgalomba helyezések 15 százalékát teszik ki, ami még mindig messze van az Európai Bizottság által a gyártók számára kitűzött céltól, amely 2025-re 25 százalék, 2035-re pedig 100 százalék lenne.
A Tesla, amely az elektromos autók úttörőjeként van számontartva, januárban drámai mértékben, a felére csökkentette eladásait. E mögött állhat egy folyamatban lévő hatótáv-változtatás, valamint Elon Musk, a cég vezetője, aki Donald Trump amerikai elnök melletti kiállásával szintén hozzájárult a vásárlói kedv csökkenéséhez, elriasztva ezzel a potenciális vásárlókat.
A hibridek sikere 2024-ben már most is előnyös a Toyota számára, e technológia úttörőjének, amely a januári enyhe visszaesés (-4,9 százalék) ellenére is magas szinten tartotta eladásait. A Renault (+5 százalék) is profitált belőle, amely 10,9 százalékos piaci részesedést ért el.