Íme néhány hasznos tipp, ha télen a dízelautód nem akar beindulni: 1. **Ellenőrizd az akkumulátort**: A hideg időjárás csökkentheti az akkumulátor teljesítményét. Győződj meg róla, hogy az akkumulátor jól van rögzítve, és a csatlakozók tiszták. 2. **Has


Kerüljük el az üzemanyagrendszer hajszárítóval való leolvasztását, és soha ne töltsünk benzint a dízelautók tankjába!

Késő ősztől kora tavaszig, bizonyos hőmérséklet alatt a gázolajjal működő járművek nagyobb veszélynek vannak kitéve, mint a benzines társaik. A gázolajban fagypont alatti hőmérsékleten paraffinkristályok képződhetnek. Ennek következtében a motor nem indul be, és még a károsodhat is. A német Auto Bild szakértői elmondták, mire kell figyelni a dízelautók tulajdonosainak.

November hónapjában a benzinkutak többsége átáll a téli gázolaj használatára. Amikor a hőmérséklet mínusz 7 Celsius-fok alá csökken, a gázolajban paraffinkristályok keletkeznek, amelyek problémákat okozhatnak az üzemanyagrendszerben és a szűrőkben. A téli gázolajhoz speciális adalékokat adnak, amelyek akár mínusz 20 Celsius-fokig is védik az üzemanyagot a fagyástól. Fontos azonban megjegyezni, hogy ez a védelem nem mindig elegendő, hiszen a kristályok már a kritikus hőmérséklet előtt is megjelenhetnek.

A legrosszabb forgatókönyv szerint súlyos, költséges károk keletkezhetnek, különösen a befecskendező fúvókák terén. A gyártók folyamatosan dolgoznak azon, hogy elkerüljék a problémákat. Számos modern gázolajjal működő járműbe már integráltak speciális fűtőrendszereket, amelyek célja az üzemanyagrendszer védelme. Ha azonban a hőmérő mutatója drámai módon csökken, akkor ez a védelmi mechanizmus is hajlamos lehet a meghibásodásra.

Így készülhet fel a hidegre idejében:

Védett parkolóhely: az üzemanyag viszkozitásának megőrzése érdekében parkolja az autót védett helyre. Amennyiben lehetősége van rá, tárolja garázsban dízel autóját. Ha ez nem kivitelezhető, legalább egy szélvédett helyet keressen a járműnek.

Az üzemanyaghoz adalékanyagok hozzáadása: a téli gázolaj viszkozitásának megőrzése érdekében bizonyos adalékanyagok alkalmazása javasolt. Fontos azonban, hogy rendkívüli körültekintéssel járjunk el, és mindig ellenőrizzük, hogy az adott üzemanyagot a gyártó már jóváhagyta. Ha olyan adalékot választunk, amely nem kompatibilis a rendszerrel, az komoly meghibásodásokhoz vezethet. A modern adalékanyagok többsége kifejezetten arra lett tervezve, hogy az autótulajdonosok számára minimális kockázat mellett, egyszerűen alkalmazható legyen.

A vény nélkül kapható adalékanyagok, melyek akár autós boltokban is beszerezhetők, jellemzően ugyanazok, mint amiket a téli gázolajban alkalmaznak. Ezért a tartályban már eleve ott van egy fagyálló keverék, de a megvásárolt hatóanyag hozzáadásával még tovább javítható a fagyállóság, egészen mínusz 30 Celsius-fokig. A megfelelő keverési arányról javasolt tájékozódni a márkakereskedőnél, a márkaszerviznél vagy egy megbízható autószerelőnél.

Amikor az autó nem volt hajlandó elindulni a felhalmozódott paraffinrészecskék miatt, elérkezett az idő, hogy az üzemanyagrendszert megmentsük. Ezt a folyamatot a jármű meleg helyre, például egy műhelybe vagy garázsba történő szállításával kezdhetjük el – a vontatás itt az egyetlen járható út. Fontos, hogy ne kíséreljük meg a motor indítását, mert ez súlyos károkhoz vezethet.

Amint a rendszer újra felmelegszik, a paraffinrészecskék feloldódnak - és a gázolaj ismét szabadon áramlik a rendszerben. Az üzemanyagszűrőt szintén a műhelyben kell kicserélni.

Milyen gyakori tévedésekbe eshetnek a kevésbé tapasztalt autótulajdonosok, amikor a hideg időjárás miatt nem indul a dízelmotoros járművük? Az Auto Bild szakértői csapata két fő problémára hívta fel a figyelmet:

Hajszárítóval semmiképp ne melengesse az üzemanyagrendszert!

Ha hajszárítóval vagy hasonló eszközökkel próbálja meg felmelegíteni a csöveket és a tartályt, rendkívül veszélyes helyzetet teremthet. Ne feledje, hogy az autóban lévő olaj és üzemanyag gyúlékony anyagok, amelyek könnyen lángra kaphatnak. Az óvatosság kulcsfontosságú!

Semmiképp se öntsön benzint az üzemanyagtartályba, mert súlyos következményekkel járhat!

Lehet, hogy régebben teljesen elfogadható volt, ha télen egy kis benzint kevertek a dízelhez. Azonban a modern autók esetében ezt semmiképpen ne kísérelje meg! Az újabb modellek rendkívül érzékenyek, és a legrosszabb forgatókönyv szerint akár komoly motorkárosodás is előfordulhat emiatt.

Related posts