Olaszországban gyakorlatilag megszüntették az e-rollerek használatát.

Hivatalosan nincsenek érvényben korlátozások, azonban szabályos keretek között sehol sem megengedett a közlekedés velük.
Olaszországban annyira átalakították a közlekedési szabályokat, hogy szinte lehetetlenné vált az elektromos rollerek használata - olvasható a Telex cikkében.
Az új rendelkezések értelmében az e-rollerekkel közlekedők több okból is azonnal bírságot kaphatnak.
A jogszabályok értelmében minden jármű számára kötelező a felelősségbiztosítás megkötése, azonban a részletek – a jogszabályok hatályba lépéséig – még mindig homályosak. Hasonló a helyzet a rendszámtáblával is: bár a törvény kötelezővé teszi a használatát, a pontos méretek, elhelyezés és rögzítési módok egyelőre nem tisztázottak.
Kötelezővé vált a bukósisak viselése is, ám a rollermegosztó társaságok szerint a rendelkezés nem veszi figyelembe, hogy míg a robogóknál a bukósisak az ülés alatt vagy a hátsó dobozban tárolható, az e-rollerek esetében erre nincs lehetőség. Így a szolgáltatóknak nincs módjuk megfelelő és higiénikus sisakbiztosítást nyújtani a felhasználóknak.
A hatóságok már elindították az ellenőrzések és büntetések sorozatát: január közepén a Lazio régió Cassinó városában egyetemistákra róttak ki bírságot sisak nélküli rollerhasználat miatt, fejenként 35 euróra (körülbelül 14 ezer forintra). A helyi rendőrség bejelentette, hogy a jövőben is folytatják az ellenőrzéseket. Az Assosharing mikromobilitási szervezet alelnöke azonban kiemelte, hogy az új szabályok végrehajtása lehetetlennek tűnik, különösen a sisakhasználatra, a biztosításra és a rendszámozásra vonatkozóan. Ennek következtében a vásárlási kedv drámaian csökkent, mivel nem világos, hogy mennyibe fognak kerülni a kapcsolódó kötelezettségek.
Egy másik nehézség, hogy a legtöbb roller eredetileg képes lenne 25 km/órás sebességnél gyorsabb közlekedésre, azonban az európai jogszabályok ezt a sebességet maximálisan 25 km/órában határozták meg, így a gyártók is ehhez a korlátozáshoz igazították a szoftvereket. 2022-ben azonban az olasz hatóságok a megengedett sebességet 25-ről 20 km/órára csökkentették, így az országban hivatalosan már csak ezzel az alacsonyabb sebességgel lehet rollerezni. Ráadásul az új szabályozás ellentmond az uniós jogszabályoknak is: egy EU-s rendelet kimondja, hogy nem kötelező biztosítást előírni olyan járművek esetében, amelyek legfeljebb 20 km/órás sebességre képesek. Így tehát a rendelkezések ütköznek az uniós normákkal.
Vége a zavartalan száguldásnak: keddtől kezdődően már kizárólag felelősségbiztosítással lehet e-rollerezni.