Egy különleges gyorsforgalmi autóút létesítése várható Szombathely és Körmend között | Demokrata


Lázár János elmondta: a kivitelezési tervek - amelyek ötmilliárd forintba kerülnek - idén december végéig elkészülnek, az engedélyezési terv és a környezetvédelmi engedélyek pedig már eddig is rendelkezésre álltak, az építéshez szükséges területek megszerzésére az idén ötszázmillió forint, jövőre pedig 1,5 milliárd forintot állami forrást biztosítanak.

Az autópálya-építés 200 milliárd forintos költségének előteremtése jelenti az igazi kihívást, de a kormány már rendelkezik koncepcióval, és elkötelezett a projekt megvalósítása mellett - nyilatkozta.

Kiemelte, hogy a kormányzat nyitott arra, hogy a várost megkerülő út nyugati szakasza – amely szintén jelentős infrastrukturális beruházás – valamilyen együttműködés keretében valósuljon meg. Ez különösen fontos, mivel a tervezett M87-es út első három szombathelyi kilométere részben az elkerülő útnak, részben pedig az M87-es autópályának lesz a része, amely Kőszeg felé vezet.

Lázár János hangsúlyozta, hogy kiemelt jelentőséget tulajdonítanak a szombathelyi ipari park fejlesztésének. A város egyedülálló lehetőségekkel bír, hiszen a területén található 290-300 hektáros szabad földterület a tervezett M87-es autópálya szomszédságában fekszik, amely Magyarországon különösen ritka kincsnek számít.

"Magyarország kormánya tavaly egy új típusú üzletpolitikát kezdett a GYSEV-nél, a GYSEV szállítmányozási része és a szombathelyi ipari park között elképzelhetőnek tartok egy nagyon szoros együttműködést. Lehet ipari park, lehet egy logisztikai park, a mostani sikeres kuplunggyári logisztikai együttműködés mellett új típusú ipari, logisztikai, vasúti együttműködésre nyílhat lehetőség" - fejtette ki.

A vasúttársaság képviselője megerősítette, hogy a jövőben a GYSEV jelentős fejlesztéseket tervez végrehajtani Vas vármegyében, Győr-Moson-Sopron vármegyében, valamint Veszprém vármegyében. A MÁV szerepét átvéve, a GYSEV magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt majd a szombathelyi vasúti közlekedés fenntartásához, és új lehetőségeket is bevezet - tette hozzá.

Lázár János a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a Fidesz-KDNP vezette kormány volt az, amely Szombathelyet összekötötte az M1-es autópályával, szavai szerint 192 milliárd forintot költöttek a magyar adófizetők pénzéből arra, hogy Szombathelyről Budapestet autóúton és autópályán, valamint vasúton is a korábbinál rövidebb idő alatt lehessen elérni.

Kiemelte, hogy a fejlesztések sikeres megvalósításában jelentős szerepet játszott Hende Csaba, Szombathely fideszes országgyűlési képviselője, valamint más fideszes képviselők vasi csapata, akik fáradhatatlanul lobbiztak az ügy érdekében.

Nemény András, Szombathely ellenzéki polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az új önkormányzati ciklusban is együttműködésre törekszenek a kormánnyal, teszik ezt annak érdekében, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósulhassanak a tervezett fejlesztések Szombathelyen.

Olyan várost szeretnénk ahol biztosak a munkahelyek, ahol a szombathelyiek évekre, évtizedre előre tudnak tervezni, ahol érdemes élni és családot alapítani. Célunk az, hogy a város legyen minél környezetbarátabb, zöldebb, fenntarthatóbb és biztonságosabb - mondta.

Related posts