Bár a botrányok ellenére, a korábbi MNB-alapítvány vezetője már a MÁV ingatlanpiaci ügyleteit koordinálja.


Sajtóinformációk szerint Fekete Zoltán, az MNB-ügyben érintett Optima és GTC vállalatok vezetői tisztsége után már az állami vasúttársaság ingatlan-főigazgatója lett. A MÁV idén választja ki a magáncégeket, amelyek évtizedes fejlesztési projekteket nyerhetnek el négy budapesti és három vidéki pályaudvar ingatlanjainak fejlesztésével.

A feljelentések ellenére Fekete Zoltán, aki korábban az Optima Befektetési Zrt. vezérigazgatójaként és a GTC ingatlanfejlesztő élén tevékenykedett, most a MÁV ingatlan-főigazgatójaként dolgozik. Jelenlegi feladatai közé tartozik a legnagyobb állomások és pályaudvarok hasznosítási pályázatainak ellenőrzése - számolt be róla vasárnap a Blikk.

A Pallas Athéné Domos Meriti (PADME) Alapítvány és annak befektetéseit kezelő Optima Befektetési Zrt. vezetésében jelentős változások történtek, miután az MNB új vezetősége átvette a felügyeletet. 2022 márciusáig a vállalat élén Fekete Zoltán állt, aki az Állami Számvevőszék jelentése szerint olyan befektetési döntéseket hozott, amelyek súlyos vagyonvesztést okozhattak. Ezt követően Fekete Zoltán a varsói tőzsdén bejegyzett GTC ingatlanfejlesztő cég vezérigazgatói pozícióját foglalta el.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) égisze alatt működő MÁV Zrt. ingatlanfenntartási és -gazdálkodási főigazgatójaként Fekete Zoltán feladata a legnagyobb állami vasúti pályaudvarok vagyonkezelésére és fejlesztésére vonatkozó pályázatok lebonyolítása. A cél az, hogy magánvállalatokat vonjanak be olyan társaságokba, amelyek hosszú távra, akár több évtizedre átvállalnák hét jelentős pályaudvar és nagyállomás ingatlanjainak üzemeltetését és fejlesztését.

- számolt be róla vasárnap a lap. A tárca Fekete Zoltán említése nélkül kijelentette, hogy "a MÁV-csoport vezetésében, a vezetők feladatkörében nincs változás".

A megkeresésében említett információktól függetlenül, az országos szintű állomásmegújítási program keretében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) valamint a MÁV-csoport korábban úgy döntött, hogy új pályázatot hirdet. Ez az új pályázat több fejlesztési lehetőséget és képességet von be, mint az előzőek. A szaktárca és a közlekedési vállalat ütemezése azonban változatlan marad: a nyertes pályázók kiválasztása még az idei évben megtörténik, és a munkálatok jövőre indulnak el, négy budapesti és három vidéki helyszínen.

- közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodája a lappal, amelyik megjegyezte, hogy az állomásmegújítási pályázatokon induló magáncégek az új eljárás elindulása előtt megkapták az előző lezárásáról szóló nyilatkozatot, valamint arról is tájékoztatták őket, hogy a következő pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek a javaslataik.

A Budapest Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföldi vasúti állomások, valamint Debrecen, Győr és Szeged pályaudvarai esetében a MÁV új gazdasági társaságokat alapít, amelyek feladata a pályázatok kiírása és lebonyolítása lesz. A nyertes pályázók közreműködésével alakulnak meg a pályaudvarok ingatlanjait üzemeltető cégek. A minisztérium tájékoztatása szerint a magánbefektetők így lehetőséget kapnak arra, hogy részesedést szerezzenek az állami tulajdonban lévő ingatlanok hasznosítására és kezelésére létrejövő gazdasági társaságokban, de közvetlen állami tulajdonhoz nem jutnak.

Related posts