Fedezd fel az új Audi A6 kombi varázsát! Ez most egy teljesen új élmény!


Az első példányok várhatóan 2025 májusában érkeznek, az alapár 23,1 millió forint.

Az Audi már egy ideje izgalmas módon átalakította a típusjelzéseit: a hosszú távú terv az volt, hogy a tisztán elektromos járművek páros számokkal, míg a hagyományos belső égésű motorral rendelkező modellek páratlan számokkal kerüljenek az üzletágba. Ennek megfelelően például az Audi A4 utódja az A5 jelölést kapta.

E logika alapján a már korábban bemutatott, kizárólag elektromos hajtással elérhető A6 e-tron testvérmodellje kapcsán a benzines és dízel változatokat A7-nek kellett volna elnevezni. Az Audi azonban úgy határozott, hogy a masszív kombi belső égésű motoros verzióit továbbra is A6 néven forgalmazza.

Köszöntsük hát kitörő örömmel az új Audi A6-ot, ami bár nevében hasonlít a korábban már bemutatott A6 e-tronra, valójában egy teljesen más autó. Az A6 e-tron egyébként a PPE (Premium Platform Electric) platformra, a sima A6 pedig az A5-nél bemutatott PPC (Premium Platform Combustion) platformra épül.

A C9-es generációjú A6 külső vonásain is látszik, hogy más alapokon nyugszik, mint a névrokona: sokkal nyúlánkabbnak, laposabbnak látszik. Az egyelőre kizárólag kombiként, vagyis Avantként kapható A6 megkapta az Audi jelenlegi stílusjegyeit.

Az új modell vonalai sokkal lágyabbak, mint a korábbi verzióé, és a határozott élek helyett inkább a folyékony formák dominálnak. Miközben az arányai és karakteres megjelenése megmaradt, a fényszórója és a hátsó lámpája, amely OLED-pixelekből épül fel, erősen emlékeztet az A5 Avantra. Azonban a tervezés során ügyeltek arra, hogy annyira lapos legyen, hogy a nézelődők könnyedén megkülönböztethessék őket egymástól.

A C9 4,99 méter hosszúra nőtt, ami 6 centis pluszt jelent a korábbi C8-as A6-hoz képest. Az új A6 a legjobb légellenállású, belső égésű motorokkal szerelt Audi kombi lett: az alaktényezője 0.25. Összehasonlításként az A6 e-tron cd-értéke 0.24, vagyis kicsi a különbség a két autó között.

Ha valaki nemrégiben megcsodálta a frissített Audi modellek belső terét, az új A6 kabinja sem fogja csalódásként érni. Az utastér ugyanis olyan gondosan kialakított, hogy a Q6 és SQ6 modern dizájnjára emlékeztet. A többi modellhez hasonlóan itt is egy impozáns, integrált kijelző fogad minket, amely az infotainment és a műszeregység funkcióit egyesíti; sőt, opcionálisan egy utaskijelző is választható. Az új belső tér frissebb és korszerűbb lett, mint elődje, ám közben megőrzi a klasszikus Audi értékeket és eleganciát.

A motortérbe kétliteres dízel, kétliteres, turbós benzines, illetve háromliteres, szintén turbós, hathengeres benzines kerülhet. Kezdetben minden motor egyetlen teljesítményszinttel érkezik: a 2.0 TDI és a 2.0 TFSI 204 lóerőt tud, a 3.0 TFSI 367-et. Utóbbinál érdekesség, hogy bár ez a motor ugyanaz, mint az S5-nél, a legerősebb A6-ot se hívják S6-nak. A kétliteresek elérhetőek lesznek Quattróval és fronthajtással is, a háromliteres kizárólag összkerekesként érkezik. Ma már nem meglepő, hogy az A6 kizárólag automata váltóval kapható.

A dízelt és a nagyobbik benzinest alapáron 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel (MHEV Plus) egészítették ki, ami maximum 24 lóerővel és 230 Nm-rel tud hozzájárulni a menéshez. Ebben az esetben ez a rendszer nem csupán segíteni tud a hajtásnak: az A6 képes tisztán elektromosan haladni, ami dugóban araszolásnál és parkolásnál jöhet jól.

Jelenleg csupán az Avant, vagyis a kombi változat debütált, míg a szedán, az Allroad és az RS6 verziók bemutatója még várat magára. Németországban a benzines Audi A6 Avant alapára 58 ezer euróra rúg, ami körülbelül 23,1 millió forintnak felel meg. Az első autók várhatóan 2025 májusában jutnak el a vásárlókhoz.

Related posts