Újabb kiemelkedő szakember csatlakozott a Cadillac csapatához | M4 Sport


A hírek szerint a Cadillac Forma-1-es csapata újabb neves szakembert szerződtetett. Az új érkező Adam Baker, aki korábban az Audi projektjét ügyvezetőként irányította. Baker várhatóan az amerikai csapat motorrészlegének operatív igazgatói posztját tölti majd be, így tovább erősítve a Cadillac ambícióit a motorsport világában.

A Cadillac 2026-ban még az ügyfélcsapat szerepét tölti be, versenyezve a Ferrari erőforrásaival a királykategóriában. Azonban a tervek szerint "az évtized végére" már gyári csapatként fog megjelenni, saját fejlesztésű motorjaival állva rajthoz a királykategória versenyein.

A Ferrarival egyelőre a 2028-as szezon végéig szerződtek, az azt követő versenyévadban tehát, ha minden rendben megy, a Cadillac autóit már gyári erőforrás hajtja. Miközben a hangsúly most a debütáláson van, a háttérben már zajlanak az előkészületek motor-ügyben is - a legfrissebb hírek szerint például sikerült egy neves szakembert igazolni a formálódó részleg élére.

A Motorsport Magazin információi szerint Adam Bakerrel kötöttek szerződést, aki az előző években az Audi F1-es projektjét (ők is gyári csapatként készülnek, készültek a debütálásra) irányította, míg 2024-ben váratlanul leváltották. Korábban az FIA-nál is dolgozott biztonsági igazgatóként.

A legfrissebb információk alapján ő fogja irányítani a motorrészleget, amely hivatalosan 2026-ban kezdi meg működését a Cadillac anyavállalatának, a General Motorsnak a charlotte-i központjában. Baker feladatai közé tartozik az F1-es motorgyár létrehozása is, és szoros együttműködésben dolgozik majd a General Motors teljesítményért felelős főigazgatójával, Russ O'Blenesszel.

A forrás hangsúlyozza, hogy továbbra is kérdéses, vajon a Cadillac már nekilátott-e a 2026-os szabályoknak megfelelő erőforrások fejlesztésének, vagy esetleg egy váltásra készül, és V10-es vagy V8-as motorokat tervez-e gyártani. Ennek hátterében az áll, hogy az F1 még nem hozott végleges döntést a jövőbeli irányvonalról.

Valóban, a 2026-os szabályozások hivatalosan 2030-ig maradnak érvényben, azonban az utóbbi időszakban felvetődött, hogy akár egy évvel lerövidíthetik ezt az időtartamot, és gyorsabban visszatérhetnek a V10-es vagy V8-as motorokhoz. Természetesen a javaslatnak jelenleg is számos ellenzője akad, így valószínű, hogy időbe telik, míg véglegesen eldől, melyik irányt választja a Forma-1 királykategóriája.

Related posts