Az előző hónapban körülbelül 450 járat tapasztalt egy órát meghaladó késést.
Banki csalások és patkányürülék: a hamis cigaretták árának megfizetése (x)
Ahogy azt korábban megírtuk, hatalmas káoszt okozott a MÁV-nál a havazás novemberben. Brutális késések voltak országszerte rengeteg vasútvonalon.
A legfrissebb információk szerint az állami vasúttársaság bejelentette, hogy a novemberi havazások komoly fennakadásokat okoztak a kötöttpályás közlekedési rendszer kulcsfontosságú területein. Ezek a problémák gyakorlatilag az egész ország vasúti közlekedését érintették.
Hozzátették, hogy az olyan incidensek, mint a szolnoki és kelenföldi váltófűtés meghibásodása, a jelentős vonalakon történt fakidőlések következtében fellépett zárlatok, valamint a Kelenföldi pályaudvar környékén bekövetkezett széleskörű felsővezeték-szakadás, amely Nyugat-Magyarország közlekedésére is kihatott, továbbá a Déli pályaudvarnál tapasztalt "tiltó jelző meghaladás" mind hozzájárultak ahhoz, hogy az utazási idők jelentősen megnövekedjenek. Ennek következményeként a novemberi statisztikák végül kedvezőtlenebb képet mutattak, mint az októberiek.
A havazás által okozott műszaki problémák mellett a kárelhárítás időigénye, valamint a mentesítő járatok megszervezésével és átirányításával kapcsolatos nehézségek játszották a főszerepet abban, hogy novemberben jelentősen megnőtt a 60 percnél hosszabb késések száma. Az októberben tapasztalt javulási tendenciához képest, amely során több mint 93 ezer vonat közlekedett, novemberben 445 járat 60-120 perc közötti késést szenvedett el, míg 80 vonat késése pedig a két órát is meghaladta.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán az enyhe romlást mutató adatok kapcsán azt írta, a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki havária helyzet, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését negatívan befolyásolja.
Aláhúzta, hogy akár egyetlen nap is képes jelentős mértékben rontani egy teljes hónap menetrendi adatait. Ez viszont azt is jelenti, hogy a legérzékenyebb hálózati pontok megerősítése, valamint a rendkívüli helyzetek hatékonyabb és összehangoltabb kezelése rövid időn belül hozzájárulhat a magyar vasúti közlekedés ellenállóbbá és megbízhatóbbá tételéhez - tette hozzá.
A vezérigazgató bejegyzésében rámutatott, ennek érdekében végzik el az öt pontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amik a legérzékenyebb pontokon erősítik meg a magyar vasutat. Hozzátette, a januárban induló Országos Haváriaközpont pedig nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában jelent majd érdemi segítséget, hanem a minél gyorsabb tovább utaztatásában is.
A társaság bejelentette, hogy december közepéig a vasúti adatok mellett az autóbuszos közlekedés és a HÉV vonatkozásában is nyilvánosságra fogják hozni az információkat. 2024 januárjától egyetlen, integrált havi közlekedési jelentés keretében számolnak be az előző hónapok adatairól, amelyet minden hónap 16-án fognak közzétenni. Az új MÁV-csoport havi riportja iránti érdeklődés háromszorosa volt a korábbi hasonló adatközléseknek, ami jól tükrözi az új jelentések iránti fokozott érdeklődést.