Még mindig kérdéses, hogy a főváros milyen forrásból szerzi meg Rákosrendezőt.


Vitázy Dávid állítása szerint a MOHU-tól származik az a forrás, amely lehetővé tenné a Budapesti Közművek (BKM) számára a rákosrendezői telek megvásárlását. Ezzel szemben a MOHU egyértelműen jelezte, hogy a rendelkezésre álló pénzösszeg nem használható erre a célra - tájékoztatta az Indexet.

Vitézy Dávid az Indexnek adott interjújában kifejtette, hogy a rákosrendezői telek fejlesztésére a BKM a hulladékkoncesszióból származó bevételeket használja fel. "Egy egyszeri bevétel érkezett a hulladékhasznosító mű átruházásából, amely 33 milliárd forintot tesz ki, ezt a város e célra fordítja" - nyilatkozta a frakcióvezető, utalva a hírportál szombati cikkére. Bár a 33 milliárd forint elegendő az első két részlet, összesen 30,5 milliárd forint kifizetésére, a városnak még 2039-ig elő kell teremtenie a harmadik részlet, 20,9 milliárd forint finanszírozását - emelte ki a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője.

Ahogy Vitézy Dávid is kifejtette, a terület rendezéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlen a magántőke bevonása, azonban fontos, hogy a telek továbbra is fővárosi kézben maradjon. Ez azt jelenti, hogy a beruházók csupán a felépítmények tulajdonjogát birtokolják. Emellett kiemelte, hogy nem csupán a fejlesztés mértéke számít, hanem az is, hogy milyen típusú épületek és funkciók valósulnak meg, valamint azok magassága is kulcsfontosságú tényező.

Azt, hogy mennyi támogatott bérlakás épüljön, a városnak kell megmondania, nem a befektetőnek - tette hozzá.

Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy három alapvető követelménynek kell teljesülnie ahhoz, hogy Rákosrendező területén építési telkek létesülhessenek. Az első két feltétel, amely a hulladék eltávolítását és a terület kármentesítését illeti, gyakran a középpontban áll, míg a harmadik, egyben legkomolyabb kihívás a vasút infrastruktúrájának átépítése. "Azokat a vágányokat, amelyek évtizedek óta nem szolgálnak tehervonatokat, és ahol mára már fák nőttek, el kell távolítani. A MÁV nélkül azonban ezt nem tudjuk megtenni, hiszen a jogszabályok szigorúan szabályozzák az ilyen munkálatokat. Nem úgy működik, hogy egyszerűen csak lemegyünk, és levágjuk a síneket" - mondta Vitézy Dávid.

Related posts