Negyedik napja már nem elérhető az a weboldal, ahol korábban nyomon követhettük, hogy nem maradnak-e ki a késő vonatok a vonatinformációs rendszerből.

Negyedik napja nem elérhető az Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG). A weboldalon továbbra is egy üzenet köszönti a látogatókat, amelyben arról tájékoztatják őket, hogy karbantartási munkálatok zajlanak.
Az EMIG június 13-án állt le. Miután beszámoltunk a hírről, a MÁV vezérigazgatója "téves információk terjesztésével" vádolta meg lapunkat. Hegyi Zsolt a Facebookon azt írta, hogy a vonatok késéseit továbbra is lehet követni, azokat ugyanis a Vonatinfó rendszerében vezetik. Cikkünk fő állításáról, az EMIG leállásáról azonban semmit sem írt.
Bár az EMIG leállásával kapcsolatban már június 13-án kérdéseket küldtünk a MÁV-nak, választ a mai napig nem kaptunk. A vasúttársaság egy külön levélben reagált a cikkünkre. Megküldték nekünk Hegyi Zsolt közleményét, aminek kérték a feldolgozását.
Időközben egyébként a második nyári hétvégén is összeomlott a balatoni vasúti közlekedés. Vasárnap délután ugyanis lerobbant egy motorvonat Máriahullámtelepnél.
Az EMIG rendszer leállása különös jelentőséggel bír, mivel ez volt az a platform, amelyen nyomon követhettük az összes Magyarországon üzemelő mozdonyt, beleértve azokat is, amelyek útközben átszámozásra kerültek. Ez a rendszer lehetővé tette, hogy valós időben láthassuk a mozdonyok állapotát és helyzetét, így a leállásával egy fontos információforrás vész el.
Az átszámozás jelensége a pünkösdi hétvége vasúti káoszában jelent meg. Vitézy Dávid azt állította, Lázár János közlekedési miniszter utasításba adta, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben.
A művelet végrehajtása két különböző módon zajlott. Előfordulhatott, hogy a MÁV-alkalmazásban nem tüntették fel, mikor indult el a késlekedő vonat, vagy pedig menet közben átszámozták azt. Az átszámozott vonatok nem jelennek meg a vonatinformációs rendszerben, így a késések sem nyomon követhetők.
Az EMIG rendszerében az átszámozott vonatok is nyomon követhetők voltak, ami lehetővé tette annak ellenőrzését, hogy valóban eltűntek-e a késői vonatok a vonatinformációs adatbázisból. Jelenleg azonban a honlap működésének leállása miatt ez a lehetőség sajnos nem áll rendelkezésre.