El sem fogja hinni, micsoda meglepetés érte a MÁV-ot!

A MÁV bemutatja: IC vontatta tehervagon, avagy eljött a kombinált vasút kora. A Szegedről induló Napfény IC utasai biztosan nem gondolták volna, hogy annyi idő alatt érnek célba, mint amennyi idő alatt egy hobbifutó teljesít egy maratont.
Azt gondolnánk, hogy a MÁV már nem tudja meglepni az utasokat, de ha ez a tendencia folytatódik, lehet, hogy sokan inkább a tájfutást választják a közlekedés alternatívájaként. Június 24-én, pénteken, a Szeged-Budapest Napfény InterCity vonat Balástyánál, Szegedtől körülbelül húsz kilométerre, váratlanul megállt. Az utasokkal közölték, hogy az ő vonatuk lesz hivatott továbbvontatni egy lerobbant tehervonat mozdonyát. A szerelvény utasai 12:11-kor maradtak áramellátás és klíma nélkül, ami a rekkenő hőségben különösen kellemetlen élményt jelentett. A peronon várakozó utasok egyre türelmetlenebbé váltak, sokan le is szálltak, és taxit hívtak, aggódva, hogy ha még tovább késnek, lekéshetik a repülőgépüket Ferihegyen. (A Napfény IC egyik megállója éppen Ferihegy.) Az esetről a Magyar Hang számolt be, és úgy tűnik, hogy a közlekedés terén valódi kihívásokkal nézünk szembe.
Ha azt hiszik, hogy az utasok csupán ezekkel a kihívásokkal szembesültek, akkor nagyot tévednek. A kalauz tájékoztatása szerint nem csupán egy késésre, hanem valószínűleg hosszabb fennakadásra is fel kellett készülniük. Közölte az utasokkal, hogy Kecskemétnél újabb megállásra, Ceglédnél pedig kötelező átszállásra számíthatnak, "véletlenszerű" járatokra, hasonlóan egy korábbi esetre, amikor a MÁV végül háromórás késést produkált.
Az utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy reklamációt a MÁV-nál tehetnek. Mint később kiderült, a vonat 4 óra hossza alatt tette meg a Szeged-Budapest távot, ami pontosan annyi idő, amennyi idő alatt egy átlagos hobbifutó lefut egy maratont.
A szombathelyi IC sem éppen felhőtlen napokat él meg.
A Budapestre tartó Savaria InterCityn június 10-én minden mellékhelyiség egyszerre meghibásodott, így az utasok nem tudták használni a mosdókat az utazás ideje alatt.
Mivel a több mint kétórás utazási idő hosszú ahhoz, hogy bárki teljes mértékben visszatartsa a szükségleteit, a MÁV munkatársai úgy határoztak, hogy az út során két állomáson hosszabb megállót terveznek. Így minden utas lehetőséget kap arra, hogy felfrissüljön és igénybe vegye a mosdót.
A Savaria Fórum beszámolója alapján a kalauz Répcelak után tájékoztatta az utasokat, hogy Csornán meg fognak állni, hogy "lehessen pisilni". A vonat tényleg megállt, és körülbelül negyedórás pihenő következett, hogy mindenki nyugodtan elvégezhesse a dolgát.
A személyzet ezt követően alaposan átvizsgálta a kocsikat, hogy megbizonyosodjanak róla, minden utas visszatért-e, majd a vonat továbbindult Budapest irányába.