A Lamborghini nem kívánja életre kelteni a klasszikus modelleket.

Tudva, hogy a bolognai márka mennyire népszerű a rajongók körében, nem lenne meglepő, ha a Polo Storico részleg a régi modellek felújítása mellett azok újraalkotására is vállalkozna. Ez a lépés nemcsak izgalmas, hanem más autómárkáknál is bevett gyakorlat. Például a közelmúltban a Ford zöld utat adott a legendás Escort újragyártásának, amely Európa első családi sportautói közé tartozik, és immár 50 éve hódít.
Giuliano Cassataro, a Drive részlegének vezetője egy közelmúltbeli interjúban hangsúlyozta, hogy a már nyugdíjba vonult modelleknek nem lesz modern megfelelőjük. "Célunk, hogy megőrizzük a múltunkat, nem pedig átalakítsuk azt. A Revueltó, a Huracán és az Urus révén a jövő örökségét alakítjuk ki" - fogalmazott világosan.
A szakértő példaként említette, hogy számukra "csak egy létezik a Countach-ból", kivéve egy különleges esetet, amit azonban nem tekintenek igazán annak. Ez az 1971-es Countach LP 500 prototípus, amelyet a Lamborghini a semmiből épített újjá 2021-ben. Érdekesség, hogy az alvázszáma egy olyan modellhez tartozott, amely egy 1974-es törésteszt során megsemmisült.
"Ez a projekt a Countach 50. évfordulójának megünneplésére jött létre," osztotta meg Cassataro. "Egyik legkedvesebb vevőnk és gyűjtőnk kezdett el fantáziálni, és szeretett volna részt venni a folyamatban. Elindultunk egy közös álmodozás útján, ami végül 25 ezer órányi munkát igényelt az autó megalkotásához. A munka rengeteg kutatást és precíz tervezést követelt meg."
"Minden egyes lépésünk, amit teszünk, egy napon a történelem szövetébe szőtt mesévé válik. A múltat nem szándékozunk átalakítani" - fűzte hozzá.