„A sínek tökéletes állapotban vannak” – nyilatkozta a vezérigazgató a gyorsvasút tesztelése után.


Kedden a Belgrád és Újvidék közötti gyorsvasúton különleges méréseket hajtottak végre egy erre a célra tervezett vonatszerelvénnyel, amelynek segítségével a vasúti pálya geometriáját ellenőrizték.

Zoran Jevtić, a Szerbiai Vasúti Infrastruktúra vállalat vezérigazgatója a Tanjug hírügynökségnek elmondta, hogy a mérések alapján a pálya teljes mértékben alkalmas és biztonságos a forgalom lebonyolítására.

"A vasútvonal karbantartási tervének részeként a vizsgálatokat rendszeresen végezzük, minimum hetente tartunk egy ellenőrzést, de ha a körülmények megkövetelik, akkor ennél sűrűbben is elvégezhetjük" - nyilatkozta Jevtić.

Kiemelte, hogy a keddi tesztfolyamat zökkenőmentesen zajlott, a vonat 110 kilométer per órás sebességgel haladt, és az összegyűjtött tapasztalatok, valamint a mért adatok egyaránt alátámasztották: a vasúti pálya teljesen problémamentes.

„Ez kiemelkedően lényeges, különösen figyelembe véve a korábbi híreket, amelyek a Čortanovci-i viadukt környékén felmerült potenciális problémákról szóltak. Azonban a végzett mérések egyértelműen igazolták, hogy az adott szakaszon nincs semmiféle deformáció, így a pálya teljes mértékben biztonságos” - emelte ki Jevtić.

A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra különböző mérőrendszerek széles tárházával bír, amelyek nem csupán a vágánygeometriát, hanem a sínek állapotát, a felületi és belső deformációkat, valamint a sínszelvények integritását is alaposan vizsgálják. Ezen kívül rendszeresen monitorozzák a talajmozgásokat is, mivel ezek jelentős hatással lehetnek a pálya stabilitására, valamint a közlekedés sebességére és biztonságára.

A vizsgálatok kiterjednek a felsővezeték-hálózatra és a vonatforgalmat szabályozó rendszer elemeire is, beleértve az úgynevezett eurobalizákat, amelyek fontos vasúti jelzőberendezések. Ezek az eszközök adatokat továbbítanak a vonatok számára, és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer szerves részét képezik.

Jevtić hangsúlyozta, hogy a nagysebességű vasútvonalakon a mérések gyakorisága lényegesen magasabb, mivel a megnövekedett sebesség és a komplexebb rendszer miatt fokozott figyelem és precizitás szükséges. Ezzel szemben a többi vasútvonal esetében az ellenőrzési ütemezés eltérő módon valósul meg.

A mérésekhez olyan speciálisan felszerelt járműveket használnak, amelyek ultrahangos berendezésekkel, vágánymérő rendszerekkel, sínszelvény-ellenőrző műszerekkel, a pálya szabad profilját vizsgáló szenzorokkal és a felsővezetékekről készített videófelvételek rögzítésére alkalmas technikával vannak felszerelve.

"Ma már ez a szerelvény képes helyettesíteni egy teljes mérnökcsapat munkáját. Amit 30-40 évvel ezelőtt még sok ember végzett, azt most modern technológiával, gyorsabban és megbízhatóbban tudjuk megvalósítani" - mondta Jevtić.

A mérőkocsi révén immár az egész ország területén felmérték a vasúti pályák állapotát, ráadásul a Boszniai Szerb Köztársaság területén is alkalmazták a vágánygeometria ellenőrzésének céljából.

Illusztráció (N1)

Fedezd fel az év legjobb ajánlatát: Te pihenj, mi pedig még inkább kiemelkedünk!

A visszajelzések alapján három dolog idegesít a honlapon:

A felugró hirdetések, amelyek hirtelen bukkannak fel a képernyőn, gyakran zavaróak és figyelmet vonzanak, de sokszor eltérítik a felhasználókat a valódi tartalmaktól.

Az, hogy nem tudod teljes egészében elolvasni az előfizetőknek szánt cikket,

A mellégépelések.

A helyzetünk sajnos az, hogy nem tudunk több saját anyagot előállítani, mivel körülbelül húsz önkormányzat egyetlen dinárt sem hagyott jóvá a benyújtott beadványainkra. Ráadásul a Magyar Nemzeti Tanács, a pártházból érkező, súlytalan indokokra hivatkozva, már évek óta nem javasolja pályázataink támogatását.

Segítsünk egymáson! Napi húsz dinárért (0,17 euró) legyél a Szabad Magyar Szó előfizetője, így megszabadulsz a felugró reklámoktól, elolvashatod a Plusz rovatban megjelenő cikkeket, és nem mellékesen ezzel is hozzájárulsz, hogy továbbra is a Szabad Magyar Szó legyen a legolvasottabb vajdasági magyar honlap és még több helyi témáról számoljunk be!

U. i. Ha kétszáznál több előfizetőnk lesz, bizisten, még egy olvasószerkesztő alkalmazását is megfontoljuk!

Related posts