Norris döntései végzetes következményekkel jártak Spában, ezzel pedig egyre távolabb kerül csapattársától a világbajnoki pontversenyben.

Úgy tűnik, hogy a Red Bull színeiben versenyző, gyengélkedő sportoló sorsa egyre inkább körvonalazódik.
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője diadalmaskodott a hetvenedik Formula-1-es Belga Nagydíjon, ezzel zsebébe tette idei hatodik, pályafutása során pedig nyolcadik győzelmét. A második helyen csapattársa, Lando Norris végzett, míg a dobogó harmadik fokára a Ferrari pilótája, Charles Leclerc állhatott fel. Az igazi sztár viszont Lewis Hamilton volt, aki a 18. helyről rajtolva fantasztikus teljesítménnyel a hetedik pozícióig küzdötte fel magát. A világbajnoki éllovas újabb győzelmével tovább növelte előnyét, így már 16 ponttal vezeti a bajnoki tabellát márkatársa előtt.
Három hét szünetet követően újra életre kelt a Formula-1-es idény, ezúttal a híres belgiumi pályán. A szombati sprintidőmérőn a címvédő Max Verstappen mesterien kihasználta a lehetőségeit, és megelőzte a két McLaren pilótát, így második legjobb idejével Lando Norris előtt végzett. Az időmérő után az első sorból, Oscar Piastri mellett vághatott neki a versenynek. A négyszeres világbajnok holland gyorsan akcióba lépett, a rajtot követően sikerült megelőznie a világbajnoki éllovast, Piastrit, és a rövid sprintverseny végéig meg tudta tartani az elsőségét, így megszerezte idei első sprintfutam-győzelmét. Piastri a második helyet csípte el, míg Norris csak a harmadik pozícióban zárt, ami azt jelenti, hogy a csapaton belüli versenyben egy újabb ponttal távolodott el csapattársától az egyéni összetettben.
A vasárnapi időmérő igazi drámát hozott, hiszen a rajtrács sorrendje nemcsak a versenyt, hanem a nézők izgalmát is fokozta. A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton és a Mercedes fiatal tehetsége, Kimi Antonelli meglepetésre már a Q1-ben búcsúzni kényszerült, ami sokakat sokkolt. Ezzel szemben a Sauber versenyzője, Gabriel Bortoleto ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtott, és bejutott a harmadik szakaszba, miközben a Racing Bulls-páros, Liam Lawson és Isack Hadjar is brillírozott. A pole-pozíciót ezúttal Norris szerezte meg, míg csapattársa a második leggyorsabb kört futotta. Őket követve érkezett Charles Leclerc és Max Verstappen, akik szintén komoly időt futottak.
Belgiumban a versenyzők számára mindig is meglepetés, milyen időjárás vár rájuk – az eső szinte rendszeres vendég. Ez alkalommal azonban a körülmények szinte viharosra fordultak, így a versenyirányítás több mint nyolcvan percet várakoztatott a pilótákat a rajtnál. A várakozásokkal ellentétben az állórajt helyett végül gördülőrajtra álltak át a 44 körös futam biztonságának érdekében, hogy minimalizálják a tömegbalesetek kockázatát.
Hosszú-hosszú várakozás után, immáron megfelelő körülmények között Norris elindította a mezőnyt, de Piastri kiválóan figyelt, szorosan tapadt rá, néhány kanyarral később, kihasználva a brit megcsúszását a vb-éllovas átvette a vezetést. Piastri mögött tehát Norris, Leclerc, Verstappen, csere után George Russell és Alexander Albon, valamint Cunoda Júki, Hadjar, Lawson és Bortoleto volt az első tíz pozícióban. A mezőny második felében Hamilton menetelt nagyszerűen: előbb Franco Colapintót, majd Nico Hülkenberget, aztán Pierre Gaslyt is levadászta - a 13. helyre előlépve ezzel.
A 12. körben a Ferrari merész lépést tett, amikor Hamiltont a boxba hívták, akit Gasly, Hülkenberg és Alonso is nyomban követett. Az élről először Piastri, majd Leclerc váltott friss gumikra, míg a mezőny többi tagja is csatlakozott a kerékcseréhez. Norris azonban egyedül a kemény keverékek mellett döntött, ezzel egy különleges stratégiát választva. A verseny sorrendje teljesen felborult: Leclerc üldözte a két McLarent, őt Verstappen, Russell, Albon, a 18. helyről rajtoló Hamilton, Lawson, és a két Kick Sauber követte, mindannyian pontszerző pozícióban.
A verseny féltávjánál az állapotok nem sokat változtak: Piastri vezetése immár nyolc másodperces előnyt biztosított számára a csapattársa előtt, míg Leclerc, tisztes távolságban, körülbelül hat másodperces hátrányban próbálta megközelíteni őt. Verstappen többször is megnehezítette a monacói életét, de a 22. kör végére sikerült két másodpercre növelnie a hátrányát a címvédővel szemben. Russell az ötödik helyen haladt, mögötte Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Hülkenberg alkották a mezőny első felének sorrendjét.
Piastri versenymérnökével folytatott megbeszélés után úgy határozott, hogy hasonlóan a csapattársához, ő is az egycserés stratégiát választja. Azonban nem sokkal később a rádión közölte, hogy az abroncsok állapota miatt nehézségekbe fog ütközni a verseny során. Ezzel szemben a kerékcseréje Norrisnak kedvezhetne, és akár ő is megnyerheti a viadalt. Közben a két világbajnoki esélyes között már javában folyt a taktikai párharc...
Folyamatosan lopta a távolságot Norris, hat körrel a vége előtt hat másodpercre csökkentette hátrányát a brit Piastrival szemben, amin tovább tudott faragni a következő kanyarokban, de nem volt elegendő ahhoz, hogy kerékcserére késztesse csapattársát. Ezúttal ez nem Norris versenye volt: az elrontott kerékcsere, a kicsúszás lehetetlenné tette, hogy megnehezítse az ausztrál dolgát.
Piastri tehát ezúttal egy lenyűgöző 4,3 másodperces előnnyel zárta a versenyt, ezzel biztosítva magának idei hatodik, valamint pályafutása nyolcadik győzelmét. Az újabb sikerével egy kis lélegzetvételnyi időt nyert, hiszen 16 pontra növelte előnyét a világbajnoki rangsorban csapattársa előtt. A második helyen Norris végzett, míg a dobogó harmadik fokát Leclerc szerezte meg. További pontokat gyűjtöttek Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly is.
A Formula-1-es idény jövő héten, a Magyar Nagydíjjal folytatódik. Az Index helyszíni beszámolóval várja az olvasókat.