A Széchenyi István Egyetem hallgatója egy izgalmas és innovatív társasjátékot alkotott, amely oktatási célokra készült. A SZEsnake néven ismert játék a tanulás és szórakozás tökéletes ötvözete, amely lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők játékos formában


A SZEsnake, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem oktatója, dr. Kovács Katalin inspirált, egy egyedülálló társasjáték, melyet az intézmény hallgatója, Magda Donát alkotott meg. Az első verzió a mérnökinformatikus és gazdaságinformatikus szak elsőéves diákjainak készült, de a feladatkártyák módosításával a játék könnyedén adaptálható bármely tudományág képzéséhez.

A Széchenyi István Egyetem falai között egy izgalmas társasjáték formálódott, amely nem csupán a hallgatók tanulmányi előmenetelét támogatja, hanem lehetőséget teremt a tudásuk tesztelésére is. E játék révén a diákok közösségi élményekre tehetnek szert, miközben fejlesztik kommunikációs készségeiket, és mindezt szórakoztató keretek között tehetik meg. Az innovatív koncepció mögött dr. Kovács Katalin, az Informatika Tanszék vezetője áll, aki új utakat keresett a tanulási folyamatok gazdagítására.

Az oktatási alapok megszilárdítása érdekében olyan innovatív módszert kerestem, ami a fiatalok számára vonzó és izgalmas. Célom, hogy a hallgatók könnyebben sajátíthassák el a szükséges ismereteket és a mérnöki gondolkodásmódot. Egyik hallgatómmal közösen ötleteltünk, és ő továbbgondolta az elképzelésemet. Végül úgy döntött, hogy az ismert „kígyók és létrák” játékot újraértelmezve készít egy oktatási célú társasjátékot. Az elkészült játék feladatkártyáin az első egyetemi félév szakmai tantárgyaiból válogatott kérdések szerepelnek. A játék dinamikáját a nehezebb feladványok mellett található SZErencse- és jokerkártyák teszik színesebbé, amelyek az egyetemi élet mindennapjaira reflektálnak. Sőt, akár még az is előfordulhat, hogy tíz fekvőtámasz teljesítésével több mezőt is ugrálhatunk előre – mesélte sejtelmes mosollyal az oktató.

Hozzátette, az előzetes tesztelést a programozással kapcsolatos tárgyak oktatói végezték el, akik fél órára ültek le, de másfél órán keresztül nem hagyták abba a játékot. Ezt követően felsőbb évfolyamokban is "megfuttatták", mielőtt az elsőévesek kezébe került volna a társas.

A játék megálmodója, a Vas vármegyei Csepregből származó Magda Donát jelenleg a harmadik szemeszterét végzi mérnökinformatikus szakon, miközben az Audi Hungariánál duális képzés keretein belül gyakorlatot is szerez. "Egy programozásvizsga után beszélgettem a tanárnőmmel, és úgy döntöttünk, hogy segíteni szeretnénk a hallgatóknak egy olyan játékon keresztül, amely lehetőséget ad számukra, hogy 15-20 perces keretek között mérjék fel tudásukat a teljes szemeszter anyagáról. Ezt követően nekiláttam a kérdésbank összeállításának, amelyből a leglényegesebb kérdéseket választottam ki a kártyákra. A prototípus elkészítése körülbelül három hónapot vett igénybe, és az első visszajelzések alapján sikerült elérnünk a célunkat, hiszen a hallgatók lelkesen fogadták, és könnyen belemerültek a játék világába" - osztotta meg tapasztalatait a fejlesztő.

Elmondta, a SZEsnake alkalmas arra, hogy a feladatkártyák kérdéseinek változtatásával más karok, más szakterületek is alkalmazzák az oktatásban, amelyre "házon belül" már van is érdeklődés. A hallgató időközben a második változat tervezésének is nekifogott, amely az online térbe helyezi át a játékot, s amellyel a játékosok akár egyénileg is fejleszthetik majd magukat. Bízik benne, hogy ezzel a módszerrel sok társának tud segíteni a felkészülésben.

Related posts