A Cybertruck minden kritikára ötcsillagos válasszal reagált!


A közelmúltban megtörtént a Tesla Cybertruck első hivatalos töréstesztje, és az eredmények mindenkit megdöbbentettek. A kritikusok most bizonyára csak ámuldoznak, ahogy a jármű teljesítménye a várakozásokat messze felülmúlta.

Hosszú évek várakozása után végre 2023 őszén bemutatkozott a Tesla Cybertruck, a különleges dizájnú pick-up, amely sokak figyelmét felkeltette. Európai piacra lépése azonban még várat magára, ami főként biztonsági aggályokkal magyarázható – bár néhány ritka példány már megjelent a kontinensen. Az Egyesült Államokban sem aratott osztatlan sikert a jármű, hiszen számos gyermekbetegség miatt rengeteg panasz érkezett a Teslára. A legnagyobb problémák között a rozsdásodás is szerepel, ami sokak számára aggasztó tényezővé vált.

A Cybertruck biztonságát eddig főként a Tesla hivatalos állításaira alapozhattuk, de most végre kézzelfogható bizonyítékok is érkeztek. A modell több mint egy évvel a bemutatója után végre átesett az első hivatalos töréstesztjén, amelyet az észak-amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) végzett el. Az eredmény lenyűgöző: a Cybertruck összességében jelesre vizsgázott, és elnyerte a legmagasabb, ötcsillagos minősítést. Minden teszt során legalább négy csillagot kapott, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a biztonsági szempontok terén is kiemelkedő teljesítményt nyújt - számolt be róla az InsideEVs.

A "gyenge" pontja a borulás volt, ugyanis annak kockázatát 12,4 százalékban állapították meg, tehát ekkora eséllyel borul fel a jármű, ha elveszítik felette az irányítást.

A frontális ütközés során a Cybertruckot 35 mérföld/órás sebességgel (kb. 56 km/órás) csapódott falnak. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hatósága (NHTSA) az autó vezetőoldali védelmét ötcsillagosra, míg az utasoldalit négycsillagosra értékelte. Érdekes módon a térdlégzsákok egyik oldalon sem aktiválódtak, de a Tesla megerősítette, hogy ez a tervezés tudatos döntés volt, amelynek célja az volt, hogy ilyen típusú balesetek esetén a légzsákok megőrizzék kioldatlan állapotukat.

Az oldalirányú ütközéseket két különböző teszttel szimulálták, vagyis megvizsgálták, milyen védelmet nyújt az autó, ha egy másik járműnek, és milyet, ha más tárgynak - például egy fának vagy oszlopnak - ütközik, de mindkét esetben kiérdemelte az ötcsillagos értékelést. Az első teszten 27 fokos szögben, körülbelül 60 km/órás sebességgel ment neki egy mozgó falnak, míg a második során a merev oszlopnak 75 fokos szögben, viszont jóval lassabban, alig több mint 30 km/órával ütközött neki.

A törésteszt eredményeit új perspektívából szemléli a tény, hogy az NHTSA vizsgálatai még nem terjednek ki a gyalogosok védelmére. Ez a körülmény különösen fontos, mivel az Európai Bizottság a gyalogosbiztonsággal kapcsolatos aggályokra hivatkozva eddig nem hagyta jóvá a Cybertruck piaci bevezetését.

Related posts