Teljesen bezárják a Keleti pályaudvart - Augusztus 25-től kezdődően jelentős felújításokra kerül sor.


Teljes vágányzár várható a Keleti pályaudvar környékén, ami komoly közlekedési átalakulásokkal járhat az utasok számára. Érdemes előre tájékozódni a módosított menetrendekről és alternatív közlekedési lehetőségekről, hogy zökkenőmentesen mehessenek tovább az utazásuk során.

A budapesti Keleti pályaudvar négyhetes teljes lezárása a hírek szerint elkerülhetetlenné vált, ahogy azt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója egy Facebook-videóban bejelentette. Az ország legnagyobb forgalmú vasúti csomópontja augusztus 25-től szeptember 20-ig nem fogad utasokat, mivel átfogó műszaki felújítások várnak rá. A MÁV hivatalos tájékoztatása szerint ez az időszak lehetőséget ad a szükséges korszerűsítések elvégzésére, hogy a jövőben még biztonságosabb és kényelmesebb szolgáltatást nyújthassanak az utazóknak.

A nyári szabadságolások legforgalmasabb időszaka után ismét nekilátnak a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújításához. Ennek következtében augusztus 25-től négy hétre leáll a központi állomás működése: a megszokott járatok ez idő alatt nem itt fognak érkezni és indulni. A MÁV azt ajánlja az utasoknak, hogy a felújítási munkálatok alatt a kijelölt átadópontokon vegyék igénybe a szolgáltatásokat.

A vezérigazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy tavaly két mozdony kisiklott, ami rávilágított a pályaudvar elöregedett infrastruktúrájára. A vállalat ennek érdekében átfogó változtatásokat tervez. Ez vezetett a Keleti-program beindításához, amelynek legnagyobb üteme most veszi kezdetét. Az idei esztendő legfontosabb pályakarbantartási munkálatai zajlanak, amelyek hosszú távon befolyásolják a Keleti pályaudvar működését.

A munkálatok keretében új váltók, sínek és felsővezetékek kerülnek beépítésre, emellett több mint kétezer talpfát is kicserélnek.

A szeptember 20-ig tartó teljes forgalomszünetelés alatt folyamatosan, éjjel-nappal fognak dolgozni a szakemberek és a munkagépek. Ennek eredményeként számos fontos karbantartási feladatot hajtunk végre, amelyek célja a megbízhatóság növelése és a pályasebesség emelése. A munkálatok részeként cserélni fogjuk a síneket, a váltókat, valamint több mint 2000 talpfát. Emellett ágyazatot pótlunk, és három kilométernyi szakaszon ágyazatrostálást végzünk. Továbbá, 14 kilométeren a vágányokat szabályozzuk, míg mintegy 16 kilométeren a felsővezetéki hálózat korszerűsítése várható.

A műszaki beavatkozás az alábbi területeket érinti:

A lezárás hatással van a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vasútvonalakra is. A MÁV tájékoztatása szerint az érintett járatok nem a Keleti pályaudvarra érkeznek, és onnan sem fognak elindulni.

Budapesten új, átmeneti átszállópontokat terveznek létrehozni, amelyekhez könnyedén hozzáférhetünk HÉV-vel, Volánbusszal és a BKK járataival.

Alternatív Volánbusz-járatok indítása várható, akárcsak a korábbi rákosrendezői forgalomkorlátozás idején.

A munkálatokat gondosan a nyári szünet végére ütemezték, hogy elkerüljék a szeptemberi iskolai és munkahelyi ingázás csúcsforgalmát.

A MÁV törekvése, hogy a teljes körű felújítás révén a közlekedés még megbízhatóbbá váljon, és a műszaki problémák száma csökkenjen. Ezen kívül céljuk, hogy az utazási élmény a Keleti pályaudvaron jelentősen javuljon, így a utasok számára kényelmesebb és élvezetesebb legyen az utazás.

A vasúttársaság utasai türelmét előre is megköszönte, és folyamatos tájékoztatást ígér a forgalmi rend változásairól.

Related posts