A Lufthansa bejelentette, hogy tömeges leépítésekre készül, ami felveti a kérdést: vajon a mesterséges intelligencia veszi át az emberek szerepét?


Újabb nagy átalakításba kezd a Lufthansa. A légitársaság 2030-ig négyezer munkahelyet számol fel, főként németországi adminisztratív területeken. A cél a működés egyszerűsítése, az AI-technológiák bevezetése és az évi 300 millió eurós költségmegtakarítás elérése. A digitalizáció és az automatizálás révén kívánja növelni a hatékonyságot - számolt be a légitársaság leépítési terveiről a Reuters.

A vállalat tájékoztatása alapján a csökkentések elsősorban Németországban valósulnak meg, a szociális partnerekkel folytatott egyeztetések keretében. Ezek a lépések azon területekre összpontosítanak, ahol a légitársaság csoportja a legnagyobb nehézségekkel szembesült a költségek csökkentése során.

A Lufthansa legfrissebb közleménye alapján a leépítések főként a németországi adminisztratív munkatársakat érintik. A légiközlekedési műveletek, valamint a pilóták és légiutaskísérők munkahelyét azonban kevésbé veszélyeztetik az átalakítási elképzelések. A vállalat célja a párhuzamos feladatok felszámolása és a cégcsoport integrációjának fokozása.

A csoport nyilatkozata szerint továbbra is kitart a 8 százalékos célkitűzés mellett, noha most a 2028-as és 2030-as új középtávú célok keretében azt az évtized későbbi szakaszára ütemezték át.

A Lufthansa-csoport tagjai közé tartozik a népszerű Lufthansa, valamint a SWISS, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és az olasz ITA Airways is.

A Lufthansa pilótáinak szakszervezete keddi napon dönt arról, hogy elindítja-e a sztrájkot a nyugdíjszabályozás tervezett változtatásai ellen.

A vállalat a digitalizációban és a mesterséges intelligencia technológiákban látja a hatékonyságnövelés kulcsát. Az átszervezés célja elsősorban az adminisztratív folyamatok racionalizálása, a párhuzamos tevékenységi körök megszüntetése és az ügyfélélmény és az üzemeltetés egyszerűsítése.

Az egyszeri átszervezési költségek várhatóan elérik a 400 millió eurót. Ezzel szemben a becsült éves megtakarítás körülbelül 300 millió euróra rúg, ami közvetlenül hozzájárul az EBIT növekedéséhez.

A Lufthansa a hétfői rendezvényen közölte, hogy a korrigált üzemi árrése 2028-ra eléri a 8-10 százalékot a korábbi 8 százalékos célról, a korrigált szabad cash flow pedig meghaladja az évi 2,5 milliárd eurót (2,9 milliárd dollárt).

A Lufthansa által indított átalakítási program hosszú távon várhatóan javítani fogja a csoport versenyképességét a nemzetközi légiközlekedési piacon.

A vállalat részvényei a bejelentést követően felfelé íveltek, és közel 2 százalékos növekedést mutattak, hétfő délután pedig 7,85 eurón álltak.

Nem a Lufthansa az egyetlen, amely digitalizációs és AI-megoldásokra támaszkodik. Az iparág egészében zajlik az automatizált ügyfélkiszolgálás (chatbotok, önkiszolgáló pultok), a karbantartási predikciók mesterséges intelligenciával. Továbbá az üzemanyag-optimalizálás és útvonaltervezés digitális eszközökkel.

Ezek az eszközök nemcsak költséget csökkentenek, hanem a fenntarthatósági célok elérését is segítik. A Lufthansa átszervezési programja évente 300 millió eurót hozhat a cégnek - ez forintban több mint 120 milliárd , miközben mesterséges intelligencia váltja ki az adminisztratív munkakörök egy részét.

Related posts