A Peugeot 308 és 408 PHEV-hajtásának továbbfejlesztése révén még hatékonyabb és környezetbarátabb vezetési élmény vár ránk.


Noha az elektromos átállás jegyében nagy energiát fektet az akkumulátoros-elektromos modellek fejlesztésébe, a Peugeot nem hanyagolja el az átmeneti technológiának tartott hibrid hajtásokat sem. Nemrég az 1,2-es öntöltő hibrid hajtás rendszerteljesítményét emelték 145 lóerőre, most pedig a 308 és 408 típusokban használt, hálózatról tölthető hibrid hajtást fejlesztették tovább.

Az új modell egyik legfontosabb újítása, hogy a korábbi nyolcfokozatú automatikus váltó helyett mostantól egy hétfokozatú, dupla kuplungos rendszer áll rendelkezésre. Az 1,6 literes belső égésű motor változatlan maradt, azonban a hozzá csatlakoztatott villanymotor teljesítménye 124 lóerőre emelkedett. Az akkumulátor kapacitása is növekedett, bruttó 17,2 kWh, nettó 14,6 kWh értékre bővült, így a Peugeot 308 esetében az elektromos hatótávolság akár 79 kilométert is elérhet, míg a nagyobb és nehezebb 408-as modellnél ez 77 kilométerre tehető. Az alapfelszereltség részeként egy 3,7 kW-os fedélzeti töltő található, amely lehetővé teszi a konnektorról történő töltést, mindössze 4 óra 20 perc alatt. Opcióként elérhető egy 7,4 kW-os töltő is, amely jelentősen csökkenti a töltési időt, mindössze 2 óra 10 percre. A Peugeot 308 és 308 SW modellek esetén a rendszerteljesítmény 195 lóerő és 380 Nm, míg a 408-asnál 225 lóerő és szintén 380 Nm. A megnövelt elektromos teljesítmény lehetővé teszi, hogy az autó hatékonyabban mozogjon, így a nagyobb teljesítmény mellett a benzinfogyasztás is csökkent.

Related posts