Villám csapott egy vonatra, majd egy MÁV munkatársára, miközben a vihar által okozott károk felszámolásán fáradozott. | szmo.hu


A viharok elvonulása után a Dunántúlon lassan visszaáll a vasúti közlekedés rendje, azonban Északkelet-Magyarország bizonyos vonalain újabb kihívásokkal kell szembenézni a kedd délután és kora este lehullott jelentős csapadék, valamint az orkánerejű szél következtében - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A hét elején beköszöntött vihar két jelentős hulláma olyan károkat okozott, amelyekre egy évtizede nem volt példa, szinte az egész ország területén. Hétfőn a legnagyobb csapás a Balaton környékét, a fővárosi agglomerációt, valamint később Debrecen észak- és délkeleti részét érintette. Keddre pedig az Észak-Alföldön váltak problémássá a körülmények. A debreceni 100-as fővonalon az egyik vágányra dőlt fa akadt a vezetékekre, ami miatt hosszabb időre le kellett zárni a pályát, de az éjszakai órákra sikerült helyreállítani a közlekedést.

A folyamatos esőzések és az áramhálózatot érintő hibák komoly kihívásokat jelentettek az áramellátás és a biztosítóberendezések működése szempontjából. Az éjszakai órákra viszont a legtöbb problémát sikerült orvosolni.

A 101-es Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonalon jelenleg is zajlik a hétfőn megsérült felsővezeték helyreállítása, amelynek befejezésére várhatóan szerdán kerül sor.

Számos vonat akár egy órás, de volt, hogy több órás késésekkel közlekedett, és akadtak olyan utasok is, akik a pályán kénytelenek voltak várakozni.

A mentési műveletek megszervezését komoly kihívások elé állította, hogy a vihar következtében a telekommunikációs rendszerek átmenetileg leálltak. Ráadásul az előzőleg a térségbe irányított "erősítőbusz-kapacitás" is akadályokkal küzdött a közlekedési útvonalakon, ami tovább nehezítette a helyzetet.

A MÁV az elmúlt két nap eseményeit a következőképpen foglalta össze:

Ezek többségét - mintegy 80 beavatkozási ponton - már a kedd reggeli, délelőtti órákra sikerült felszámolni. A munkában több százan vettek részt, ügyeletesként vagy rendkívüli munkavégzésre berendelve, vagy a szabadságukat önként megszakítva, vettek részt a helyreállításban.

Két emeletes KISS motorvonat hibásodott meg a vihar következtében. Az egyik sínekre dőlt fán haladt át, de miután megvizsgálták, tovább tudott közlekedni. Egy másikba pedig villám csapott Kőbánya-Kispest állomásnál.

Személyi sérülés nem következett be, viszont...

- jelentette be a MÁV.

A Balaton északi partján szerdától dízelvontatással részlegesen megindult a vonatforgalom, a Kék Hullám InterCityk már a teljes útvonalukon közlekednek, a Katica InterRégiók és a Vízipók sebesvonatok helyett azonban Csajág és Balatonfüred között még pótlóbusszal kell utazni. A Püspökladány-Biharkeresztes, valamint a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon is folyamatosan dolgoznak, ezeken a szakaszokon még pótlóbuszokkal szállítják az utasokat - áll a MÁV közleményében.

A Volán esetében is számos vonal érintett volt, több helyen órákig tartó útzárak nehezítették a közlekedést. Az első nap 207, a második nap több mint 130 "MÁV buszt" vetettek be országszerte.

Related posts