Kezdetét vette a batáta-háború a diszkontláncok között: az Aldi agresszíven csökkentette árait, ezzel jelentős versenyt támasztva a Lidl számára - Pénzcentrum.


Ezen a héten igazán kedvező áron vásárolhatunk édesburgonyát az áruházláncokban – de mi is áll a váratlan árleszállítás hátterében? A szembetűnő akciók mögött komoly piaci feszültségek rejlenek, amelyek alaposan megkavarják a kínálatot és a keresletet.

Az október 16-tól érvényes akciós újságok alapján mind az Aldi, mind a Lidl jelentős kedvezménnyel kínálja az édesburgonyát. Azonban ezúttal az Aldi emelkedett ki a két áruházlánc közül: a szokásos 999 Ft/kg helyett most csupán 429 Ft/kg-ért vásárolhatjuk meg a batátát. A Lidl szintén 999 Ft-os alapárral indít, de csak a Lidl Plus applikációval rendelkező vásárlóknak jár a 30%-os kedvezmény, így náluk 699 Ft/kg-ra csökken az ár. Érdekesség, hogy egyik akciós újság sem tartalmaz információt arról, honnan származik a zöldség.

A jelenlegi árverseny jól tükrözi, milyen éles is a verseny a diszkontláncok között a friss zöldségek piacán. Az Aldi ajánlata nem csupán a Lidlét múlja felül, hanem a megszokott piaci ár töredékéért kínálja az édesburgonyát. Ez valószínűleg egy készletalapú, célzott árazási stratégia, amelynek célja, hogy a lánc új vásárlókat vonzzon, vagy megtartsa a meglévőket egy olyan termékkategóriában, ahol az árérzékenység egyre inkább előtérbe kerül.

Az édesburgonya egyre növekvő népszerűsége Magyarországon évről évre szembetűnő, ám a helyi termelés sajnos nem tud lépést tartani a megnövekedett kereslettel. Az Agrárszektor egy korábbi elemzése rávilágít, hogy a belföldi kínálat jelentős része még mindig importból származik, különösen az őszi és téli hónapokban. A jelenlegi akciókban található batáta származása ismeretlen, azonban mivel a hazai termékek általában jól meg vannak jelölve, a címkék hiánya alapján valószínűsíthető, hogy ezek külföldi forrásból származnak.

A friss zöldségek piacán ismét fokozódik a verseny, és az alacsony árak azt mutatják, hogy a diszkontláncok nem csupán az alapvető élelmiszerek, hanem a zöldség- és gyümölcskategóriák terén is a dominancia megszerzésére törekednek. Most már csupán az a kérdés, hogy a beszállítói láncok képesek-e elviselni az árnyomást, és mikor tud a magyar mezőgazdaság olyan mennyiséget előállítani, amely stabilabb és megbízhatóbb kínálatot biztosít az édesburgonya iránt növekvő kereslet mellett.

Related posts